m o u s s e

hej hallå!
Skolan idag var faktiskt helt okej, trots att flenisarna inte var där -.- menmen, jag fick äran att göra mintchoklad mousse! kunde inte hålla fingrarna i styr så jag vart busted med fingrarna i munnen en hel del. Tänkte slänga in reseptet på de också. Efter skolan åkte jag hem till erica och bara softade ett tag sen kom även haza :) vi mötte rickard och drog hem till mig en stund. Nu sitter jag här framför paradise hotel med matteboken bredvid mig och datorn i knät. Dax att plugga nu, matteprov here i come !
Mintchoklad mousse;
7personer

150g blockchoklad
7 after eight plattor
1 ägg
2 äggulor
2 äggvitor
3 dl vispgrädde
Smält chokladen och mintplattorna på svag värme i en kastrull. Ha i ägget och äggulorna i kastrullen. Vispa äggvitorna hårt fluffigt i en skål och vispa grädden i en annan. När det är färdigt ska du röra ner chokladblandningen i skålen med dom vispade äggvitorna och ha sedan ner den vispade grädden. Ställ in i kylen ett tag sen är den färdig att serveras. Valfri dekoration.
Lycka till! /tove

Kommentarer
Postat av: Anonym

faaan att du ska göra de där åt mig !

2010-01-27 @ 00:28:52
URL: http://hjijan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0